Jak w temacie zauważyłem, że wentylator włącza się praktycznie po każdym dystansie w ciepłe dni. Płyn chłodniczy jest, wszystko chodzi ok. Pytam bo nie wiem czy to normalne... W Focusie przez półtora roku włączył się może 2 razy a tutaj pracuje po każdej nawet krótkiej jeździe. Ten typ tak ma czy szukać błedu?
Ja miałem podobny problem podczas usterki termostatu. Nawet po samym włączeniu zapłonu, wentylator się włączał. Potem jeszcze migała dioda na desce od ele. sterownia silnika no rzecz jasna niska temperatura silnika.
To może być uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub przetarte przewody przy czujniku. Miałem już chyba z 15 przypadków że się poprzecierał i zwierają sie ze sobą. Ale na początek bym radził podpiąć pod VAG.
Wyprzedaż garażowa
Różności od książek przez budowlankę po części moto
Uszkodzony czujnik w chłodnicy - wypnij go i zobacz czy sie bedzie załączał wentylator.
Uszkodzony sterownik wentylatorów.
Podłączenie pod VAGa nic nie da bo sterownik wenylatorów a ani wentylator nie ma możliwości diagnozy.
Pod VAG był podłączany już kilka razy... I nic złego nie pokazuje. Wymieniałem czujnik temperatury (ten z zielonym kapturkiem, czyli przy silniku). Ja nie bardzo się znam więc przekaże sugestie mechanikowi... Tylko pytanie czy wymieniać termostat na początek? Czy termostat gdy nie funkcjonuje prawidłowo to raczej ma problem z NIE trzymaniem temperatury?
Czy termostat gdy nie funkcjonuje prawidłowo to raczej ma problem z NIE trzymaniem temperatury?
Termostat raczej nic do tego nie ma bo gdyby sie zacial i nie otwieral to do duzy obieg by sie nie nagrzewal a tam jest czujnik. Gdyby byl caly czas otwarty to by sie nie dogrzewal samochod i wtedy by sie wentylator nie wlaczal w ogole.
Czujnik ktory jest odpowiedzialny za wlacznie wentylatorow jest w chlodnicy.
Jzeli Twoj mechanik nie daje sobie z tym rady to zmien mechanika bo to sa podstawy.
Gdyby byl caly czas otwarty to by sie nie dogrzewal samochod i wtedy by sie wentylator nie wlaczal w ogole.
Ja przy awarii termostatu, który zaciął się otwarty i niedogrzewał silnika, miałem problem włączającego się wentylatora. Komputer wariował i nawet przy samym zapłonie załączał wentylator. Jaki masz typ silnika ? W moim przypadku (1.6 MPI BFQ) termostat był w obudowie wraz z czujnikiem temperatury i kosztował ok. 300 zł. Jeśli masz normalną temp. silnika to wina nie leży w termostacie, ale może w czujniku?
Witam
mam podobny problem silnik 1.6 i AVU, po włączeniu silnika po około 10 sekund załancza sie wentylator chłodnicy i tak pracuje około 10 minut po wyłączeniu silnika. W czasie jazdy temperatura ciechy chłodzącej nie przekracza 50 stopni. Dzwoniłem do serwisu skody w rzeszowie i facet mówi ze albo termostat albo jakies zwarcie ze wiatrak sie załancza.
Mechanik twierdzi że termostat do wymiany koszt ponad 200zl.
Więc czekam do soboty czy żeczywiście będzie to tylko termostat czy może faktycznie czujnik przy chłodnicy.
Komentarz